Есенско разубавување на училишниот двор

На ден 27.10.2017г. во организација на Eко тимот се спроведе акција за засадување на сезонски цвеќиња во училишниот двор.

Учениците активно се вклучија во акцијата уредувајќи ги жардињерите во дворот и засадувајќи сезонски цвеќиња. Засадени се околу 30 корени сезонски растенија од видовите љубичици и хризантеми кои учениците ќе ги негуваат . Во иднина  планирано е да се спроведат и уште вакви акции со кои училишниот двор ќе биде разубавен.

This slideshow requires JavaScript.

Учество на „Голем одмор“

На 25.10.2017 учениците од ООУ „Дане Крапчев“ учествуваа во образовната емисија за деца „Голем одмор“. на МТВ1
Учествуваа ученици од I-2 одд., III-2 одд, VIII-1,2,3,4, IX-4.
Учениците од I одд.  се претставија со стихотворба; oд III-2 одд.  со кореографија на песна од „Златно славејче“; драматизација, квиз, ликовно катче, песна на англиски јазик од ученичка од III одд., претставување на училишниот спот кој беше награден со I место на меѓународен натпревар.
Одговорен наставник: Лидија Ѓорѓиева

This slideshow requires JavaScript.

Меѓународниот ден на храната

На 16.10.2017 год беше одбележан „Меѓународниот ден на храната” со предавање на тема – Здрава храна. кое го реализираа  учениците од 9 одделение заедно со предметните наставници по биологија.

Во присуство на ученици од VII, VIII и IX  одделение се одржа едукативно предавање на тема Здрава храна-здрави деца , со цел подигање на свеста за здрава храна и запознавање на учениците со значењето на храната и важноста од конзумирање на здрава храна

Преку интересна презентација насловена како Здрава храна –Здрави деца, тројцата ученици Леонид Велковски, Анастасија Јовановиќ и Лора Поповска ги запознаа учениците со неопходните материи за здраво тело, во која  храна се наоѓаат, која храна треба да ја избегнуваат , а која да ја преферираат.

Потоа преку една заедничка дискусија со учениците се дискутираше за тоа како треба да изгледа еден здрав оброк и како можеме да ја подигнеме свеста, пред се кај нивните соученици за замена на нездравите ужинки, со храна која е здрава и богата со витамини.

Сите се сложија дека здрава исхрана е конзумирање на здрава, разновидна и по можност што помалку обработена храна. и за точноста на изреката  ֞Здравјето преку уста се внесува֞.

Доколку не бевте во можност да присуствувате на предавањето, презентацијата можете да ја превземете  и истата да ја погледате

Здрава-храна – презентација

Одговорни наставници :Бојана М.Личева и Душанка Китановска

This slideshow requires JavaScript.

ПРОФ. Д-Р СВЕТОМИР БОЈАНИН: РОДИТЕЛИТЕ МОРААТ ДА СОЗРЕВААТ ЗАЕДНО СО СВОИТЕ ДЕЦА!

Преземено интервју со проф. д-р Светомир Бојанин, каде што зборува за некои од вечните родителски теми, за суштината на воспитувањето, за тоа како да се биде добар пример на своето дете и како кај него да се поттикнат радоста и интересот за тоа што го учи или го прави.

Што е воспитувањето? Постојат толку многу „модели“ на воспитување што просто ги збунуваат и загрижуваат родителите, кои се прашуваат дали го избрале вистинскиот начин. 

Не постои научно воспитување и нема никаква наука за воспитувањето, сето тоа се лаги и измислици. Воспитувањето е нормален, емоционален и спонтан однос меѓу нас и нашите деца. Кога го прашале големиот германски философ Гадамер, кој е најдобриот начин за воспитување на децата, им одговорил дека првенствено најдобро е секој сам да се воспита, па така ќе знае како да воспитува и деца. А, кога го прашале – како да ги израснат децата за да бидат образовани, им рекол – образовајте се себеси и вашите деца ќе бидат образовани! Тоа е голема вистина и мене многу ми смета кога се даваат рецепти за воспитување.Нашиот живот е, всушност, воспитен процес. Кога нешто не штима, кога не се чувствуваме добро, тогаш можеме да се посоветуваме и со стручњаци.

Што значи да се биде посветен на детето? Која е вистинската мера на таа посветеност – како би знаеле дека не сме претерале, од една страна, и од друга дека не сме го занемариле премногу?

Велиме дека ги сакаме своите деца, но тоа не треба да се покажува на начин што ќе им ги наметнеме нашите рецепти и концепти преку воспитувањето. Кога ги сакаме децата, си играме со нив додека се мали. Кога ќе наполнат 3-4 години, бараме да ни помогнат во домаќинството, да ни ја додадат крпата, да направат нешто, да однесат/да донесат. Тоа е еден вид игра за детето, а за нас тоа е работа. Детето мора низ животот да нè апсорбира нас. Сè уште никој не ги воспитал своите деца со упатства. Ниеден родител не им рекол на своите деца да крадат, да се тепаат на натпревари, а децата сепак го прават сето тоа. Според тоа, се работи за некој друг дефект во воспитниот процес. Ако родителите се расправаат меѓу себе, а му кажуваат на детето да биде учтиво, да не влегува во конфликти и да биде пристојно, е нешто бесмислено! Проблемот е што децата се воспитуваат угледувајќи се. До 10-11-годишна возраст, зборовите се многу малку присутни во воспитниот процес. Детето гледа што правиме ние. Нè гледа како посегнуваме нешто да дофатиме, како седнуваме, како се насмевнуваме, како кажуваме (или не кажуваме) „добар ден“ кога доаѓаме дома. Гледајте како ве имитираат! Ќе видите многу нешта што нема да ви бидат пријатни.

Кога ќе потпораснат, девојчињата и момчињата посериозно учествуваат во миењето на подот, во расчистувањето на домот, во подготвувањето на ручекот, во животот. Кога некој постојано седи, или учи или постојано нешто работи, и ги милува своите деца само кога ќе поминат покрај него, тој не ги воспитува децата на саканиот начин… Кога сме цело време надвор од дома, на работа, на службен пат, надвор од видното поле на детето, тогаш не учествуваме во нивното воспитување.

Што значи „цивилизирање“ на детето?

Детето мора да влезе во некоја цивилизација – да се научи како и кога се мијат рацете, кога се случуваат семејните празници, да знае кога се седи или не се седи на маса, мора да влезе во тоа што сме ние. Не можеме да го учиме детето на некаква цивилизација во која не припаѓаме ни самите. Затоа што ако вие не им сте во видното поле, ќе им бидат некои ликови од телевизија. А таму некогаш сме гледале каубојски филмови, каде точно се знаело кој е разбојник, а кој е добар, кој треба да се сака, а кој не. Детето, пак, сака акција, сака движење. Ја сака правдата. Меѓутоа, на тв-сериите што се прикажуваат секоја вечер, веќе не се знае кој е разбојник, а кој не е. Разбојниците се понекогаш толку шармантни и децата се идентификуваат со тие што ги гледаат. Или од прикажувањето на некоја тепачка меѓу навивачите на фудбалски натпревар. Нема потреба да го гледаме тој инцидент. Тоа треба да го гледа полицијата, а не некој татко фан на Ѕвезда, на пример, со своето дете.

Дали денешните родители ги преоптоваруваат децата со премногу активности, некогаш поради чувство на вина дека многу работат, а малку им посветуваат внимание?   

Отсекогаш било така. Важно е тоа што сакаме да им го дадеме, да им го дадеме со нашето учество и со нашето задоволство. Ние да ги носиме на тренинзи, на часови. Ние, како родители, имаме некој наш концепт како да ги воспитуваме. А кога родителите се зафатени со работата, секогаш постојат бабите, или некој друг. Но, и кога не постои друг освен мама и тато, ако тие поминуваат квалитетно време со своето дете – нема да постојат никакви проблеми. Тоа би значело да одат еднаш неделно некаде заедно, да живеат во хармонични односи, детето во сè да учествува, да има свои задачи како и неговите родители…

Проблемот е ако родителите времето со децата не го поминуваат вистински со нив. Некои велат: „Сега имаме и куќа, децата имаат своја соба со телевизор и пак не сакаат да учат.“ Па, нема да сакаат да учат, затоа што ни таткото ни мајката ништо не учат. Дури ни весници не читаат!

Имав еден колега кој многу се разочара од себеси. Претурајќи со ќерка си во нејзината библиотека од детството, прокоментирал: „Што сè си добила за роденден, а никогаш не си ги отворила сите овие книги“. „Не сум ги отворила“, му рекла таа, „затоа што кога ги добивав од тебе сите тие книги за роденден, секогаш мислев дека ти ќе ми ги читаш. А, ти секогаш си читаше нешто твое, мене не ме ни забележуваше!“ Не се прави тоа така. Можете и да ги замолите децата тие вам да ви прочитаат нешто, секако, изберете книга што ним ќе им биде интересна.

Во една прилика имате кажано дека на децата им е потребен авторитет со чесно и естетско однесување. Какво е тоа „естетско однесување“?

Секое семејство, секој крај во градот има своја естетика. Тоа е принцип. Мајката секогаш да биде уредна, на пример, или точно да се знае што се очекува од членовите на семејството. Проблемот е дали доволно ги импонираме како луѓе нашите деца, за тие да нè имитираат? Или ние за нив сме некои татко и мајка, а тие имитираат некои други кои биле позабележителни, поблиски, повпечатливи. Естетиката е взаемно почитување, детето од мали нозе да го воспитаме да ги почитува другите. Постојат семејства што викендите ги поминуваат со весник в рака и пред телевизор. Но, има и семејства што секој викенд го поминуваат на различно излетничко место. Воспитуваме со начинот на кој се однесуваме и со тоа како изгледаме. Дали ги миеме забите или само бараме од децата да ги мијат своите заби? Дали миеме раце пред и после оброкот, или само бараме од децата да го сторат тоа? Ако самите не го правиме тоа што бараме од децата да го прават, значи дека сме во конфликт, дека нити тие нам ни веруваат, нити ние ним. Детето кога ќе тргне на училиште, а и пред тоа, сака да им биде важно на луѓето кои нему му се важни. Ако на етички начин го научиме да биде „некој“ без да се потсмеваме со човек што има голем нос или е дебел, ако го воспитуваме да ги почитува другите и ако гледа дека и ние имаме почит за луѓето, тогаш нема да има проблеми.

Дали денес родителите премногу ги штитат децата, загрижени заради различни опасности за кои постојано се зборува, и на кој начин тоа влијае врз младите?

Имав еден познаник кој на својата дванаесетгодишна ќерка ѝ купи велосипед. Јас загрижено го прашав дали не чувствува опасност да вози низ Белград, сепак е прометно. Тој ми одговори: „Е, мој докторе, најопасно е да се живее.“ Ми се чини дека научив нешто од тоа. Секако дека треба да го чуваме детето, додека е мало да не чепка во струјата. Тука нема објаснувања – не смееш и точка! Како што детето станува попаметно и позрело, така повеќе му дозволуваш, повеќе се потпираш на него, на неговата самозаштита и самоанализа. А забраната за тоа што детето го сака, а не го разбира – нема зошто да се објаснува. Грижата за децата мора да биде активна, но и ние родителите мораме да созреваме заедно со нашите деца. А ризикот го преземаме колку што можеме. Ризикот да се премине улица е ист и за нас, возрасните, и за децата. Мораме да знаеме што може детето, и што можеме да му дозволиме ние. Загрижени сме, но сепак мораме.

„Кога да престанеме да се грижиме? Нема да престанеме. Но, мораме да престанеме да го попречуваме детето во растењето. Колку повеќе го заштитуваме, толку помалку го штитиме.

Како да се избориме со проблемите во учењето и вечната дилема – дали треба да им вршиме притисок или тоа ќе предизвика уште поголем отпор кај нив? 

Мораме да ти тераме децата да учат! Но, мора да знаеме дека децата ќе бидат успешни само ако го засакаат тоа. Мораме да се потрудиме да им го „засладиме“ учењето за да сакаат да учат. Не е исто дали го малтретираме детето да учи или учиме заедно со него. Никогаш не смееме да му речеме: „Оди учи, оди работи!“ Од нулта до петнаесетгодишна возраст мораме да работиме со нив. Па, кога детето ќе се врати дома со лоша оцена, треба да му речеме: „Ајде да се обидеме да го решиме проблемот!“ Како што детето полека во сè ќе се индивидуализира, така ќе се индивидуализира и во работата. Ако сме успеале да го мотивираме, само ќе сака да работи. Ако, пак, не сме успеале во тоа, ќе мораме да го натераме. Се вели „не го уништувај стариот бунар додека ѕидаш нов“. Додека не најдеме подобар модел, не смееме да го уништиме тоа што сме го имале до тој момент. Така што мораме да ја исфрлиме казната од секој проблем во учењето. Проблемите во учењето се сериозна работа и не можеме да бараме од детето да учи, а истовремено да му раскажуваме дека соседот успеал да изгради куќа, а нема никакво образование, нити пак работи нешто. Кога пред детето ги озборуваме другите или зборуваме дека школото денес ништо не вреди, тогаш ги збунуваме нашите деца.

Објавено на 14.11.2016 во категорија Образование
Подготвил: Б.Б.

Есенски излет – Марков манастир 2017

На 12.10.2017 год. Учениците од одделенска настава беа на излет во локалитетот Марков манастир. Нешто видоа, нешто научија а најмногу играа , другаруваа и уживаа во прекрасниот есенски ден.

This slideshow requires JavaScript.

Како да ја одржиме чиста и здрава животната средина?

Одржувањето на чиста и здрава животна средина е сечија одговорност токму затоа на 08.10.2107 год.  во нашето училиште учениците и наставниците по биологија изработија информативно пано со пораки и совети  за заштита на природата. Со оваа активност го одбележавеме 8-ми Октомври (Меѓународен ден за намалување на уништувањето на природата).Ве покануваме да го разгледате поставеното пано во училишниот хол во текот на неделата и да одвоите време за да го прочитате текстот кој следува.

Рационалното искористување на природните ресурси и чувањето на биолошката разновидност на нашата планета се од највисоко значење за нејзиниот опстанок. За да имаме здрава планета за здрави поколенија неопходно е да ја одржиме чиста почвата, водата и возухот. За жал човекот во денешно време со своите активности ја менува природата и ги загрозува природните ресурси.

Како го прави тоа? Кои се активностите кои го стимулираат овој процес?

Загадување на воздухот

Под загадување на воздухот се подразбира внесување на нови некарактеристични физички, хемиски и биолошки материи во атмосферскиот воздух или промена на одамна веќе присутните концентрации на овие материи во животната средина. Загадување на воздухот е широк термин применет на хемиски, физички (на пр. честички), или биолошки агенси кои ги менуваат природните карактеристики на атмосферата. Загадувањето на воздухот е една несакана состојба на природната средина каде што воздухот е загаден со супстанции што се штетни за здравјето на човекот.

Загадувач на воздухот е секоја супстанца која може да предизвика штета на луѓето и животната средина. Загадувачите можат да бидат во форма на цврсти честици, течни капки или гасови. Освен тоа, тие можат да се природни или создадени од човекот

Отпадни води

Голем извор на отпадни води претставуваат населбите и индустриските капацитети кои преку своите канализациски изливи ги загадуваат површинските води. Отпадните води се создаваат како резултат на животните активности на населението. Тие можат да содржат предизвикувачи на заразни болести и паразити, особено ако потекнуваат од кланиците. Отпадните води од населбите содржат и значителни количини детергенти, некои од нив подлежат на биолошко разложување, а некои не. Детергентите се главен извор на фосфати.Сето ова влијае на квалитетот на водата  за употреба , но и на живиот свет кој опстојува таму.

Изградба на каменоломи.

Каменоломот целосно го уништува живеалиштето на растенијата и животните кои живееле таму; работата во каменолом создава бучава која се слуша во најблиските населби, а исто така се создава прашина која го загадува воздухот .

Уништување на шумите

Шумите се сечат за: дрво за градежништво, мебел, врати и правење хартија. Шумите се сечат и за добивање површини за одгледување на земјоделски култури и за градење нови куќи.Со сечење на шумите се уништува природното живеалиште на растенијата и животните.Дрвјата се бели дробови на планетета Земја, така што со нивно сечење се губи можноста за прочистување на воздухот.

Несоодветно справување со  отпад

Отпадоците ја загадуваат животната средина, привлекуваат животни кои представуваат опасност за средината бидејќи можат да шират зарази. Се уништува животната средина на растенијата и животните кои живееле на местото на депонијата.

Загрозени видови

Како резултат на загадувањето опстанокот на многу живи суштества  се доведува во опасност.Бројот на загрозени видови бележи пораст.Загрозени видови во светски рамки се:Синиот кит, тасмански тигар, џиновска панда, снежен леопард, бенгалски и малајски тигар, црн носорог, јавански носорог, кожеста желка, тасмански ѓавол, ригеста ајкула- чекан, перистерска пастрмка.

Поради прекумерниот лов и труењето, во Македонија се истребени четири вида животни, а во моментов се загрозени 16 видови цицачи и 20 ендемски видови риба. Најкритични се црниот мршојадец и брадестиот мршојадец, од кои има останато уште само по еден примерок.Мечката, волкот и рисот може да станат загрозени видови во Македонија.Според најновите истражувања, во Македонија има околу 200 мечки, 120 рисови и 1.000 волци

Неколку еко совети за чиста животна средина :

Не ја троши водата залудно!
Не фрлај отпадоци! Селектирај и рециклирај!
Не ги сечи или пали дрвјата!
Засади нови дрвја исти како локалните!
Не ги уништувај природните живеалишта на животните!
Исечените дрвја искористи ги максимално, без создавање на отпад од нив!
Избегнувај хемиски ѓубрива, пестициди…!
Поддржувај органско производство!
Користи обновливи извори на енергија!

Правото на чиста и здрава животна средина е фундаментално граѓанско право чие целосно и доследно почитување претставува услов за подобро здравје, поквалитетен и подолг живот на граѓаните. Затоа секој граѓанин е подеднакво должен да го штити, чува и унапредува природниот екосистем !!!!

Одговорни наставници: Бојана Мешковска Личева   и Душанка Китановска

This slideshow requires JavaScript.

Тродневна екскурзија низ западна Македонија

Од 01 – 03.10.2017 беше изведена тродневна научна екскурзија со учениците од IX одделение. На ексурзијата присуствуваа 73 ученика и нивните одделенски раководители Весна Кочова, Јулија Јанкуловска, Катерина Лукарова и  Елена Томевска.

-Цели:

-запознавање со природните убавини и знаменитости на нашите краишта, нивните природно-географски обележја, со релјефот, вегетацијата на овие простори,

-негување на старите културни вредности и обичаи

-запознавање со историјата на овие простори

-развивање позитивен став кон спомениците и природната околина

-запознавање на индустриските и земјоделските капацитети

-развивање и поттикнување на позитивни емоции

1.10.2017 Во 7:45 тргнување од Скопје, преку Тетово со посета на Шарената џамија. Преку Гостивар се упативме кон манастирот Св.Јован Бигорски . Во 11.30 прошетка и посета на манастирот Св.Јован Бигорски и мал одмор. Продолживме кон манастирот Св.Ѓорѓи Победоносец во с.Рајчица го разгледавме манастирот и се запоанаа со начинот на изработка на митри. Околу 15 часот пристигнуваме во Вевчани. Посета и одмор на Вевчанските извори. Од таму се упативме кон Струга, посета на Природо-научниот музеј и рагледување на градо, реката Дрим, „Мостот на поезијата“ и брегот на Охридското езеро. Во 18:30 пристигнавање во Охрид и сместување во хотелот Конгресен центар. Вечера, а по вечерата организирана забава со ди-џеј.

2.10.2017 По појадокот во 09:00 часот тргнавме кон Музејот на коските-Наколна населба на вода . По едно часовно разгледување продолживме кон Св.Наум со цел посета на манастирскиот комплекс. Во 14:00 часот враќање во хотелот за ручек и одмор. Во 16:00 тргнавме кон г.Охрид на прошетка, го раздледвме пристаништето, старата чаршија и кејот. Потоа се вративме во хотелот за вечера, а во 21:00 заминавме на диско забава во Охрид. Во 24:00 пристигнавме назад во хотел.

3.10.2017 По утринскиот договор и појадок заминавме во градот Охрид со цел посета на Самоилова тврдина,  Плаошник , црква Св.Јован Канео , Св.Софија, и прошетка покрај Охридското езеро до Билјанините извори.. Во 14:00 се вративме на ручек во хотелот, се спакувавме и тргнавме кон Скопје со краток одмор на превојот Стража. Околу 18:50 пристигнавме во Скопје.

Одговорен наставник

Јулија Јанкуловска

This slideshow requires JavaScript.

Нашите „Оскаровци“ гости на Телевизија 24 во емисијата „Македонија денес“

По повод освоеното прво место на Меѓународниот фестивал КРЕФ за едукативни видеа, претставници од нашето училиште беа гости на Телевизија 24 во емисијата Македонија денес. Во емисијата замаа учество авторот на едукативното видео, наставничката Елизабета Георгиевска и учениците кои беа активно вклучени во неговата реализација Леонид Велковски, Мирна Мемиќ и Лора Ристовска.

Прием на првачињата во Детска организација

Денес нашите првачиња станаа членови на Детската организација. По тој повод нивните другарчиња им приредија кратка приредба. Првачињата го кажаа своето свечено ветување.

ВЕТУВАЊЕ

Во овој момент, ветувам на сиот глас

Дека моите наставници ќе ги почитувам јас !

Секоја задача ќе се обидам со леснотија да ја решам,

но Ве молам простете ако некогаш згрешам !

Во овој момент давам чесен татковински збор,

ќе се дружам со другарчињата, во училишниот двор !

Честитки до сите првачиња! Им посакуваме секој ден да стекнуваат нови знаења, да стекнат другари за цел живот, деновите во училиштето да им минуваат во радост и среќа!

This slideshow requires JavaScript.

 

ТИВКАТА ТРАГЕДИЈА КОЈА ЈА ЖИВЕАТ НАШИТЕ ДЕЦА

Пред нашите очи се случува тивка трагедија. Во нашите домови, а се однесува на нашите деца. Статистиките се поразителни и најлоши во последните 15 години. Покажуваат дека децата се во лоша емоционална состојба.
Ова се деталите:

–    Едно од пет деца има ментални проблеми
–    Хиперактивноста е зголемена за 37%
–    Тинејџерските депресии се зголемени за 37%
–    Стапката на самоубиства меѓу деца од 10 и повеќе години е зголемена за 200%

Се обвинува образовниот систем, генетиката и слично, но најголема вина имаат родителите. Научно е докажано дека мозокот има можност да се прилагодува на средината. Во таа средина, спаѓа и родителството и на тој начин го насочуваме нивниот мозок во погрешен правец. Што всушност не е во ред?

Денешните деца се лишени од основите на здравото детство, како што се:

–    Емотивно достапни родители
–    Јасно дефинирани граници и насоки
–    Одговорности
–    Балансирана исхрана и адекватен сон
–    Вежби и игри на отворено
–    Кретивни игри и социјална интеракција
–    Можност за неструктуирано време и досада

Освен тоа, децата добиваат:

–    Дигитално зафатени родители, кои постојано гледаат во телефон
–    Попустливи родители чии деца се „владетели на светот“
–    Чувство за права, но не и за одговорност
–    Неадекватен сон и небалансирана исхрана
–    Седење, недвижење и живот во затворено
–    Бескрајна стимулација со технолошки „бејбиситерки“
–    Моментален успех и отсуство на било каква досада

Како тоа да се поправи?

Потребно е враќање на основите. Поставете граници како родители и запаметете дека сте родител на вашето дете, а не пријател. Дајте им го на децата она што им е потребно, а не само она што го сакаат. Не се плашете да кажете „Не“ за одредени работи.

–    Обезбедете квалитетна храна
–    Поминете еден час дневно во зелен простор,природа
–    Имајте семејна вечера без употреба на мобилни телефони
–    Играјте по една друштвена игра дневно
–    Детето нека биде задолжено за една домашна работа дневно (да ги среди играчките, облеката и слично)
–    Одредете време за спиење и не користете технологија за заспивање
–    Учете ги на одговорност и независност
–    Не ги штитете премногу од мали пропусти, тоа ги тренира нивните вештини кои се потребни за преоѓање преку поголемите животни предизвици

Научете ги вашите деца самите да можат да се грижат за себе и не ги завршувајте сите работи наместо нив. Учете ги да бидат трпеливи и да не ја избегнуваат досадата по секоја цена, бидејќи таа ја буди креативноста. Бидете емоционално достапни за нив и намалете го користењето на технологијата.

Воспитувајте ги да бидат културни и учтиви, да ги почитуваат другите. Учете ги да се соочат со фрустрациите и бесот и поврзувајте се со нив емотивно. Не е доцна за воспитување на морално, етички и емоционални здрави генерации.

извор: https://yourot.com/parenting-club

Објавено на 02.06.2017 во категорија Живот
Подготвил: Маја Пероска